Salam Sejahtera pada para pelawat


ALLAH berfirman yang bermaksud: "(Orang yang bertakwa itu adalah) orang yang beriman kepada perkara ghaib, mendirikan (mengerjakan) solat dan membelanjakan (mendermakan) sebahagian daripada rezeki yang Kami berikan kepada mereka,"(Surah Al-Baqarah, Ayat 3).

Segala puji tertentu bagi Allah, Allah SWT yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda serta sahabatnya.
Allah SWT memerintahkan manusia mencari dan mengkaji bagi mengetahui hikmah dan khasiat yang di dalamnya. Dengan taufik dan hidayahNya, manusia mampu berfikir dan mendapat petunjuk dalam usaha menerokai khazanah Allah SWT lalu menemui pelbagai rahsia sang Maha Pencipta.
Kesemua ciptaan Allah SWT hanyalah merupakan perantaraan semata. Allah SWT jualah yang berkuasa mutlaq atas segalanya. YAKIN dan berserah kepada Allah SWT selayaknya. PERCAYA dan terokailah akan ciptaanNya yang mempunyai pelbagai rahsia dan kelebihannya.
Blog ini ditulis sekadar berkongsi pengalaman saya sendiri menjaga isteri yang disihir, terpulang pada individu untuk mempercayainya. Pada mereka yang terkena, saya faham perasaan anda. Mencari jalan untuk menyembuhkan serta berjumpa bermacam-macam perawat dimana kita sendiri tidak pasti menggunakan rawatan yang betul,samada menggunakan ilmu 'putih @ hitam'..Itulah dunia mistik, jika elok maka putih la...jika sebaliknya anda sendiri akan mengetahuinya....
Jika anda ada pengalaman, cerita, gambar atau video mistik boleh dikongsikan bersama sekadar untuk renungan dan peringatan pada semua. M
atlamat utama kepercayaan terhadap perkara ghaib ialah untuk menguji keimanan setiap Muslim ke hadrat Ilahi. Rukun iman yang menjadi pegangan setiap Muslim berasaskan kepada perkara ghaib bermula dari beriman kepada Allah hinggalah beriman terhadap qada dan qadar Allah.

Wednesday, June 13, 2012

Kejadian Awan Pelik Di Kota Kinabalu


Gambar Awan Pelik Di Kota Kinabalu 

Ribut Luar Biasa Melanda Kota Kinabalu jika anda di antara penduduk Sabah yang tinggal di Kota Kinabalu pasti dapat menyaksikan formasi awan yang sangat pelik.  Ini menunjukkan tanda kebesaran Allah yang Maha Pencipta.

Awan pelik ini dikenali sebagai Awan Arcus yang mula terbentuk pada pagi 12 Jun 2012. Ketika gambar diambil, cuaca agak stabil tanpa sebarang angindan hujan. Namun begitu, menjelang tengahari pula, ribut kencang berserta hujan melanda seluruh kawasan Pantai Barat Sabah. Boleh lihat gambar di atas ini.
 
Benarlah firman ALLAH SWT melalui surah An-Nuur ,ayat 24 yang bermaksud:
Atau (orang-orang kafir itu keadaannya) adalah umpama keadaan (orang yang di dalam) GELAP-GELITA di lautan yang dalam, yang diliputi oleh ombak bertindih ombak; di sebelah atasnya pula AWAN TEBAL (demikianlah keadaannya) GELAP-GELITA BERLAPIS-LAPIS - apabila orang itu mengeluarkan tangannya, ia tidak dapat melihatnya sama sekali. Dan (ingatlah) sesiapa yang tidak dijadikan Allah menurut undang-undang peraturanNya mendapat cahaya (hidayah petunjuk) maka ia tidak akan beroleh sebarang cahaya (yang akan memandunya ke jalan yang benar).

Seperti yang sering diingatkan oleh roh serta makhluk ghaib kepada saya, dunia kita sudah tidak lama lagi. Mereka pun sedang menunggu kebangkitan hari yang ditunggu-tunggu. Maka ini adalah peringatan Allah bahawa tiada siapa yang boleh melawan KEKUASAAN ALLAH SWT 

No comments:

Post a Comment

Like & Share with us