Salam Sejahtera pada para pelawat


ALLAH berfirman yang bermaksud: "(Orang yang bertakwa itu adalah) orang yang beriman kepada perkara ghaib, mendirikan (mengerjakan) solat dan membelanjakan (mendermakan) sebahagian daripada rezeki yang Kami berikan kepada mereka,"(Surah Al-Baqarah, Ayat 3).

Segala puji tertentu bagi Allah, Allah SWT yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda serta sahabatnya.
Allah SWT memerintahkan manusia mencari dan mengkaji bagi mengetahui hikmah dan khasiat yang di dalamnya. Dengan taufik dan hidayahNya, manusia mampu berfikir dan mendapat petunjuk dalam usaha menerokai khazanah Allah SWT lalu menemui pelbagai rahsia sang Maha Pencipta.
Kesemua ciptaan Allah SWT hanyalah merupakan perantaraan semata. Allah SWT jualah yang berkuasa mutlaq atas segalanya. YAKIN dan berserah kepada Allah SWT selayaknya. PERCAYA dan terokailah akan ciptaanNya yang mempunyai pelbagai rahsia dan kelebihannya.
Blog ini ditulis sekadar berkongsi pengalaman saya sendiri menjaga isteri yang disihir, terpulang pada individu untuk mempercayainya. Pada mereka yang terkena, saya faham perasaan anda. Mencari jalan untuk menyembuhkan serta berjumpa bermacam-macam perawat dimana kita sendiri tidak pasti menggunakan rawatan yang betul,samada menggunakan ilmu 'putih @ hitam'..Itulah dunia mistik, jika elok maka putih la...jika sebaliknya anda sendiri akan mengetahuinya....
Jika anda ada pengalaman, cerita, gambar atau video mistik boleh dikongsikan bersama sekadar untuk renungan dan peringatan pada semua. M
atlamat utama kepercayaan terhadap perkara ghaib ialah untuk menguji keimanan setiap Muslim ke hadrat Ilahi. Rukun iman yang menjadi pegangan setiap Muslim berasaskan kepada perkara ghaib bermula dari beriman kepada Allah hinggalah beriman terhadap qada dan qadar Allah.

Friday, July 13, 2012

Mengenalpasti Ciri-Ciri Bomoh JIN

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgA69PKj7QGxGdMELDjtJSEQo5t_-KH3PVjm_Yb_CGXXEnwiPZ6gQQjfyfMtUnvvkwZedaXm1HmaH0_XtUzf6c0FUclVkjJekx6OT7KGyrM4UMI3QWdudPVlW0ptOkEtpG-_yWxgYNgBYIi/s400/jpbc4.jpg

Kali saya nak bercerita serba-sedikit pula pasal ciri-ciri bomoh yang merawat pesakit menggunakan sihir.Terdapat beberapa ciri-ciri bomoh yang mengamalkan sihir dan kalau dilihat sekali imbas mcm bukan sihir. Ini adalah kerana pengamal sihir juga akan membaca ayat Al-Quran terlebih dahulu,istigfar dan sebagainya, mungkin tujuannya untuk mengelirukan pesakit atau memang syaratnya macam tu agar pesakit berasa yakin dengan bomoh tersebut.
 
Ciri-cirinya adalah :-
  1. Selalunya bomoh macam ini suka memberi tangkal sama ada untuk dipakai sebagai pendinding atau ditanam disekitar rumah atau tempat laluan orag ramai dan sebagainya.
  2. Suka menggunakan kemenyan ketika seisi rawatan,umumnya semua orang tahu asap adalah makanan jin dan jin suka bau asap yang busuk.
  3. Kebiasaanya bomoh mcm ni suka membaca ayat Al-Quran secara kuat tapi lepas tu perlahan,dia pun pandai waktu baca mantera diperlahankan suara. 
  4. Minta macam benda untuk digunakan semasa rawatan,biasanya haiwan ternakan seperti ayam,tumbuhan-tumbuhan seperti pisang dan sebagainya.
  5. Berdasarkan kepada pengalaman saya ,kalau berubat menggunakan sihir,pesakit akan berasa tak tenteram,resah,kadang sampai ke tahap malas melakukan ibadah.(orang lain saya tak tahulah)
  6. Suka bercakap sorang-sorang seolah-olah ada ada makhluk lain yg kita tak nampak.Berhati-hati pada bomoh segera dimana pd mula-mulanya sakit tiba-tiba bila dah baik boleh ubat org ( jadi bomoh ).Biasanya bomoh mcm ni suka guna pengantaraan dgn jin.Pakaian yg dipakai pun selalu berubah-ubah mengikut jin yg meresap ke badannya.

P/S : Yang membimbangkan bomoh yang berselindung di sebalik agama.

No comments:

Post a Comment

Like & Share with us