Salam Sejahtera pada para pelawat


ALLAH berfirman yang bermaksud: "(Orang yang bertakwa itu adalah) orang yang beriman kepada perkara ghaib, mendirikan (mengerjakan) solat dan membelanjakan (mendermakan) sebahagian daripada rezeki yang Kami berikan kepada mereka,"(Surah Al-Baqarah, Ayat 3).

Segala puji tertentu bagi Allah, Allah SWT yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda serta sahabatnya.
Allah SWT memerintahkan manusia mencari dan mengkaji bagi mengetahui hikmah dan khasiat yang di dalamnya. Dengan taufik dan hidayahNya, manusia mampu berfikir dan mendapat petunjuk dalam usaha menerokai khazanah Allah SWT lalu menemui pelbagai rahsia sang Maha Pencipta.
Kesemua ciptaan Allah SWT hanyalah merupakan perantaraan semata. Allah SWT jualah yang berkuasa mutlaq atas segalanya. YAKIN dan berserah kepada Allah SWT selayaknya. PERCAYA dan terokailah akan ciptaanNya yang mempunyai pelbagai rahsia dan kelebihannya.
Blog ini ditulis sekadar berkongsi pengalaman saya sendiri menjaga isteri yang disihir, terpulang pada individu untuk mempercayainya. Pada mereka yang terkena, saya faham perasaan anda. Mencari jalan untuk menyembuhkan serta berjumpa bermacam-macam perawat dimana kita sendiri tidak pasti menggunakan rawatan yang betul,samada menggunakan ilmu 'putih @ hitam'..Itulah dunia mistik, jika elok maka putih la...jika sebaliknya anda sendiri akan mengetahuinya....
Jika anda ada pengalaman, cerita, gambar atau video mistik boleh dikongsikan bersama sekadar untuk renungan dan peringatan pada semua. M
atlamat utama kepercayaan terhadap perkara ghaib ialah untuk menguji keimanan setiap Muslim ke hadrat Ilahi. Rukun iman yang menjadi pegangan setiap Muslim berasaskan kepada perkara ghaib bermula dari beriman kepada Allah hinggalah beriman terhadap qada dan qadar Allah.

Monday, July 30, 2012

Dajjal & Kerajaan Jin Di Segitiga Bermuda

Adakah anda:

Semua kenyataan di bawah ini diulas dengan meneliti pemikiran penulis buku ini iaitu Muhammad Isa Dawud. Ulasan yang dibuat bukan bersifat menceritakan kembali apa yang terkandung dalam buku ini.
Ulasan ini lebih bersifat melihat apa yang difikirkan oleh Muhammad Isa Dawud ketika beliau menulis bukunya. Selain itu, ulasan ini juga meneliti apakah penemuan-penemuan baru yang ditemui beliau dan juga idea-idea baru yang diperkenalkan?
oleh Ibnuyaacob


BAB 1Dajjal : Kelahiran, Pertumbuhan dan Kehidupan Khasnya Yang Membentang Luas 

Tajuk bab ini sendiri sudah jelas tentang apa yang ingin didedahkan oleh Muhammad Isa Dawud yang masyur itu. Beliau semasa memulakan bab ini berkali-kali memperingati para pembaca akan kesan pendedahannya itu.
Beliau sedar bahawa apa yang didedahkan akan memporak-perandakan pemikiran-pemikiran jumud sesetengah umat Islam tentang Dajjal. Beliau juga sedar bahawa pendedahan yang bakal dilakukan akan menimbulkan kesangsian yang mendalam. Namun semua penjelasan itu mungkin sedikit mententeramkan keadaan apabila ada bukti-bukti bertulis dari manuskrip-manuskrip kuno yang telah dibuat kajian.
Bab ini menedahkan sejarah jelas akan hadith yang bermaksud berikut:
“Ayah dan ibu Dajjal itu melalui perkahwinan selama tiga puluh tahun tanpa melahirkan seorang anak pun. Kemudian lahirlah dari mereka seorang anak laki-laki yang buta sebelah matanya. Ia menjadi seorang yang paling merbahaya dan paling sedikit manfaatnya, kedua matanya tertidur tetapi hatinya tetap terjaga.”
(Riwayat Imam Ahmad)
Daripada hadith di atas Muhammad Isa Dawud (MID)menjelaskan secara terperinci akan keluarga Dajjal yang berasal dari kampung bernama Samirah di Palestin. Kampung ini kemudian harinya akan menjadi pusat pemerintahan empayar Islam pada zaman Nabi Daud dan Nabi Sulaiman a.s.
Dalam pendedahan itu, MID (izinkan saya menggunakan singkatan ini) mengisahkan kelahiran Dajjal bermula dari bagaimana benih ibu dan bapanya bercantum. Menurut MID, ibu bapa Dajjal adalah dari baka anak luar nikah yang lahir dari kesedudukan haram sesama mahram.
Mereka berdua juga penyembah patung lembu yang ketika itu agama berhala bagi bangsa Yahudi di Palestin sebelum kelahiran Musa. Ibu bapa Dajjal telah melakukan penyembahan dan berdoa kepada patung lembu mereka untuk mendapatkan anak.
Setelah 30 tahun maka lahirlah seorang anak yang diberi nama Samiri. Nama itu diberi sempena nama kota Samirah tempat tinggal mereka.
Setelah sampai beberapa ketika, Allah menurunkan bala ke atas penduduk kampung itu. Semua penduduknya yang engkar ajaran Nabi Ibrahim telah dimusnahkan oleh para malaikat.
Namun demikian, Allah mengarahkan Jibril a.s. menyelamatkan anak kecil bernama Samiri dan diletakkannya di sebuah pulau terpencil di laut Syam. Di pulau itu, seekor binatang besar bernama Al-Jasasah bersama Jibril memelihara Samiri atas arahan Allah SWT.
Samiri tinggal di pulau itu dan belajar ilmu-ilmu Tauhid dari AL-Jasasah. Kisah binatang itu ada dijelaskan dalam sebuah hadith yang mengisahkan Tamim Ad-Dhari terdampar di sebuah pulau dan berjumpa binatang berbulu.
Sehingga suatu waktu, Samiri keluar merantau ke luar dari pulau dengan menumpang sebuah kapal yang kebetulan berlabuh di pulau itu. Maka sejak itu, Samiri mula mengenal masyarakat dunia.
Dajjal, Mesir, Firaun dan Musa
Seratus tahun selepas itu, maka lahirlah Nabi Musa di Mesir. Samiri berangkat ke Mesir kerana terdengar kehebatan Firaun dan dakwah Nabi Musa. Samiri yang buta sebelah itu bekerja sebagai khadam di sana. Dia melihat segala perkara yang berlaku di Mesir.
Hatta dia juga mengikut bersama pengikut-pengikut Nabi Musa lari ke Laut Nil untuk menyelamatkan diri dari kejaran tentera Firaun. Nabi Musa juga tidak tahu bahawa salah seorang pengikut yang menyertai rombongan mereka itu ialah Samiri.
Semasa Nabi Musa meninggalkan Bani Israel bersama Nabi Harun, maka disitulah terjadinya suatu peristiwa berpaling tadah kaum Bani Israel. Samiri telah mempengaruhi Bani Israel agar kembali menyembah berhala dengan membina patung lembu betina.
Kisah ini telah pun dicatatkan dalam al-Quran surah Ibrahim. Penjelasan oleh Muhammad Isa Dwud berjaya menimbulkan suatu kesinambungan hidup Dajjal berdasarkan penyatuan kisah dalam hadith dan al-Quran sendiri.

BAB 2DAJJAL DI NEGERI-NEGERI BERTETANGGA (LAUT SYAITAN)
 Bab ini menyentuh tentang perjalanan Dajjal bersama perahu besarnya mencari tempat-tempat yang sesuai. Menurut Muhammad Isa Dawud, Dajjal melewati pelbagai negeri yang mempunyai sempadan pantai dan laut.
Perjalanan Dajjal merentasi pelbagai negeri ini adalah untuk mencari penduduk-penduduk yang dirasakan boleh menerimanya sebagai Tuhan atau setidak-tidaknya Anak Tuhan.
Itulah nafsu tertinggi bagi dirinya dalam mencari kepuasan di dunia yang telah ia kembarai sejak sekian lama.
Bab ini juga menyentuh Dajjal telah menemui suatu kaum yang dirasakan mampu bagi ia menyamar diri sebagai tuhan mereka. Kaum ini ditemui olehnya di sebuah daerah di Amerika Selatan.
Namun begitu, ia masih tidak puas. Dajjal mahu kekuasaannya dianggap sebagai tuhan lebih hebat dari Firaun yang pernah dilihatnya.
Maka Dajjal meneruskan perlajanan ke seluruh kawasan khususnya di pantai Miami sekitar abad ke-8 M. Ideologi penyembahan dirinya sebagai tuhan disebar seluas-luasnya. Penduduk amat percaya kerana kebijaksanaan dan ilmu yang dimilikinya.
Salah satu perkara penting dalam bab ini ialah ia menjelaskan tentang berlakunya penemuan Dajjal terhadap kawasan Segitiga Bermuda yang didiami oleh Iblis. Menurut Muhammad Isa Dawud, di sinilah bermulanya semua perencanaan konspirasi seluruh dunia.

BAB 3BENTENG DAJJAL DI SEGITIGA BERMUDA DAN MASALAH MESIR
 Bahagian ini, Muhammad Isa Dawud memulakan bicaranya dengan memetik ayat 30 dari surah al-Baqarah, yang bermaksud;
“Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat: Sesungguhnya Aku akan menjadikan seorang khalifah di (muka) bumi,”
Muhammad Isa Dawud cuba memahamkan para pembaca secara berperingkat. Bab ini dihuraikan sebagai menyimpulkan mengapa Dajjal memilih Segitiga Bermuda?.
Pada penyelidikan beliau, Dajjal memilih menetap di air kerana Dajjal sudah mahir akan selok-belok air sejak sekian lamanya. Tambahan pula, si laknat itu memang tinggal dan membesar di pulau kecil yang jauh terpencil dari tanah besar.
Dajjal dilihat berjaya membina satu penempatan khusus olehnya walaupun tempat yang dipilih itu sudah pun dipelopori oleh Iblis laknatullah.
Muhammad Isa Dawud percaya Dajjal membina penempatan yang penuh saintifik diluar jangkaan kemampuan pemikiran manusia. Proses pembinaan itu menurutnya telah dibantu oleh jin dan syaitan sendiri.
Namun ada sesuatu yang menarik tentang pandangan Muhammad Isa Dawud mengenai proses bantuan dari jin dan syaitan ini.
Menurutnya, sejauh mana pun pertolongan yang diberi oleh syaitan dan jin, ‘pertolongan’ itu tidak mungkin ‘melampaui’ permohonan Nabi Sulaiman a.s. Apakah permohonan Nabi Sulaiman a.s. itu?
Permohonan baginda dinyatakan secara jelas dalam al-Quran surah as-Shod, ayat 35.
“Wahai Tuhanku, ampunilah aku, berilah aku kerajaan (kekuasaan) yang tidak layak (dimiliki) seseorang sesudahku …”
Bahas tentang pembinaan Segitiga Bermuda dalam bab ini seringkali terganggu dengan fakta-fakta yang meleret-leret. Kelihatan kadang-kadang apabila membaca, pembaca mungkin tersasar dari mengetahui bagaimanakah Segitiga Bermuda itu terbina?
Bagi yang membaca sekadar bacaan di mata kemungkinan besar akan melangkau mukasurat sahaja kerana bosan dengan huraian fakta yang meleret-leret.
Namun, begitulah gaya bahasa orang Arab, mereka terlalu banyak maklumat untuk menjelaskan sesuatu perkara. Malah mereka amat bersungguh-sungguh menjelaskannya.
Disebabkan itu penerbitan buku-buku ilmiah di Mesir bertimbun-timbun memenuhi pasaran dan murah pula harganya. Amat rugilah pelajar-pelajar Malaysia yang belajar di Mesir tetapi tidak membeli kitab di sana.

BAB 4LANUN TERBESAR : DI SEBELIK MISTERI SEGITIGA BERMUDA DAN PIRING TERBANG
 Persoalan tentang tipu daya Dajjal mengenai UFO dihuraikan dengan panjang lebar dalam bab ini. Muhammad Isa Dawud mendedahkan bahawa piring-piring terbang UFO yang digembar-gemburkan oleh Amerika Syarikat sebenarnya adalah tipu daya semata-mata.
UFO memang wujud tetapi fakta bahawa ianya berasal dari planet lain adalah palsu dan sengaja direka-reka oleh agen-agen Dajjal di Amerika. Muhammad Isa Dawud menjelaskan makhluk-makhluk asing itu sebenanya adalah Jin-Jin yang ditugaskan untuk terbang ke seluruh dunia dengan menaiki kenderaan cahaya.
Piring-piring tebang itu pula dikawal melalui suatu sumber cahaya yang berpusat di Segitiga Bermuda.
Isu-isu lain yang dibangkitkan oleh Muhammad Isa Dawud ialah tentang kes-kes kehilangan kapal terbang, penculikan manusia, terserempak dengan UFO dan sebagainya. Semua kes itu adalah kes-kes yang dilaporkan oleh agensi berita Amerika.
Suatu perkara yang menarik dalam bab ini, Muhammad Isa Dawud mendedahkan bahawa Christoper Columbus tidak mengalami sebarang gangguan semasa kapalnya melalui perairan Segitiga Bermuda. Columbus dinyatakan hanya melihat cahaya-cahaya diperaran itu.
Muhammad Isa Dawud menguatkan hujahnya tentang terdapat manusia di Segitiga Bermuda yang bertanggungjawab terhadap hal-hal berkaitan UFO. Sebelum ini, terdapat beberapa individu lain yang mempunyai pandangan sama dengannya.
Individu tersebut ialah Dr. Allen J. Haneck, Dr. Moris Gasup dan James I. McDonald, ketiga-tiga mereka adalah pakar fizik dan sejarah. Mereka amat tidak bersetuju dengan fakta yang mengatakan UFO berasal dari planet lain.
Yang pastinya menurut Muhammad Isa Dawud, dalam Segitiga Bermuda itu terdapat suatu kelompok manusia yang diasuh merencanakan cita-cita menguasai dunia. Mereka bukannya Yakjuj Makjuj.
Kami sendiri bersetuju dengan penegasan Muhammad Isa Dawud ini cuma persetujuan tidak dapat kami kemukakan bukti yang kukuh.

BAB 5TUJUH HAKIKAT 
Perbahasan terkakhir tentang Dajjal ini, Muhammad Isa Dawud menutupnya dengan menyimpulkan isu-isu sebenar yang menyelubungi fenomena piring terbang yang berlaku ke atas masyarakat dunia.
Dalam bab 5, beliau menggunakan istilah ‘hakikat’ yakni sesuatu perkara yang nyata dan sedang berlaku di sekeliling kita.

Tujuh hakikat itu ialah:-
  1. Fenomena piring terbang bukan khayalan, ianya adalah perkara benar yang mempunyai kuasa genius yang menggerakkannya dari tempat lain.
  2. Piring-piring terbang itu wujud dalam keadaan yang nyata, berfizikal, berjisim dan sama seperti mana kapal-kapal terbang yang biasa kita lihat. Cuma bezanya mungkin dari segi bahan buatan dan bentuk. Yang membezakan piring terbang itu dengan kapal terbang - kapal terbang di dunia ialah teknologi yang digunakan.
  3. Pemandu-pemandu piring terbang yang kelihatan rupa parasnya dengan pelbagai bentuk pelik itu sebenarnya manusia biasa. Mereka diasuh, dididik dengan bahasa-bahasa asing yang dimiliki di Segitiga Bermuda. Mereka juga adalah manusia yang diculik dari dunia sebenar dan diajar pula menggunakan teknologi-teknologi canggih milik kerajaan Dajjal.
  4. Piring terbang - piring terbang milik kerajaan Dajjal sebenarnya berlabuh dan berlepas dari pengkalan-pengkalan yang banyak di Segitiga Bermuda.
  5. Semua piring terbang itu adalah milik Dajjal dan pernah dikhabarkan oleh Rasulullah SAW sejak 1400 tahun dahulu.
  6. Dajjal adalah raja di kerajaan rahsia di Segitiga Bermuda. Si laknat itu sedang berkonspirasi di sebalik kejadian-kejadian pelik yang berlaku di dunia ini. Dajjal memang wujud malah menetap secara terus di Segitiga Bermuda.
  7. Dajjal keluar atau muncul di tengah-tengah masyarakat secara berfasa-fasa. Adakalanya ia muncul mengaku sebagai nabi dan ada kalanya ia muncul dengan memimpin sebuah organisasi. Menurut Muhammad Isa Dawud anggapan bahawa Dajjal keluar hanya sekali di tengah-tengah masyarakat adalah tidak benar.

Friday, July 20, 2012

Patung Berusia 200,000 Tahun Ditemui Di Bulan

Adakah anda:
http://3.bp.blogspot.com/-lF7e82wJjjg/UAZJDu5GbdI/AAAAAAAAGbU/uG2V8wQKX9o/s1600/3-pics.jpg

Seperti yang kita ketahui, ekpedisi ke Bulan yang dianggotai oleh Neil Amstrong pada tahun 1969 yang lalu telah membuktikan bahawa tiada kehidupan asing yang hidup di Bulan..Namun, bagaimana pula kisah nya pada 200,000 tahun yang lalu ditambah pula dengan penemuan patung yang hampir mrnyerupai wanita di permukaan Bulan?
Sebuah catatan daripada pihak saintis baru sahaja membuktikan bahawa permukaan Bulan pada suatu ketika pernah dihuni dengan kehidupan asing. Hal itu telah dibuktikan berdasarkan penemuan sebuah arca bersaiz 10 inci di permukaan Bulan.

Pakar geologi, Dr. Morris Charles menceritakan bahawa batu aneh tersebut telah dibawa ke makmal penyelidikan NASA sejurus selepas kepulangan ekspedisi Apollo 11 pada tahun 1969. Dr. Charles merupakan salah seorang penyelidik NASA yang telah bekerja selama 23 tahun sebelum akhirnya mengambil keputusan untuk mengundurkan diri. Walaubagaimanapun, dia masih tetap menjaga hubungan dengan pihak tempat dia bekerja dahulu. 

 
 
"Arca tersebut meningkatkan perasaan ingin tahu kita. Ini bererti pada suatu waktu dahulu, atmosfera di Bulan boleh menyokong kehidupan. Selain daripada itu, arca tersebut juga menunjukkan nilai estetika yang indah dari masyarakat yang membuatnya," kata Dr.Charles kepada pemberita.

Arca yang dikenali sebagai "Angel" atau bidadari itu diperbuat daripada kombinasi besi khusus yang boleh ditemui secara ekslusif di beberapa tempat mengikut ketinggian tertentu di bulan. "Angel" merupakan arca yang menyerupai perempuan memiliki sayap di bahagian belakang dengan rambut yang panjang. 


Terdapat juga kemungkinan yang arca "Angel" didatangkan khusus daripada planet lain. Berdasarkan analisis radiokarbon, pakar geologi berpendapat bahawa arca tersebut telah berusia lebih dari 200,000 tahun, yang berkemungkinan ia dibuat 170,000 tahun sebelum spesies manusia muncul di Bumi. 


Dr. Miles Fredericks dari Universiti New York ada membuat kajian mengenai teori legenda orang Sumeria yang menceritakan tentang Annunaki, dewa-dewa bersayap, yang berasal dari abad 18 SM. Mungkin juga orang Sumeria pernah dikunjungi penghuni bulan, yang rupanya hampir sama dengan imej dari arca "Angel". 


Walaupun terdapat banyak persoalan yang menyelubungi misteri figura "Angel", tetapi sebahagian masyarakat mempersoalkan mengapa rahsia tersebut disimpan begitu lama. "Artifak ini telah menjadi rahsia umum kepada pihak NASA selama bertahun-tahun. Namun pihak NASA terpaksa menyimpan rahsia ini bagi mencegah masyarakat dunia daripada menjadi panik.

p/s: Alam semesta ni luas, tak mustahil ada kehidupan lain selain manusia..  

Roh Di Bulan Ramadhan

Adakah anda:

Pada pagi hari Jumaat bulan Ramadhan yang mulia ini, seorang sahabat telah menghadiri satu majlis ilmu yang membincangkan tentang amalan di bulan Ramadhan . Satu perkara yang menarik perhatian , ustaz penceramah bercerita tentang keadaan roh di bulan Ramadhan.

Menurut satu hadith Rasulullah.. (maaf tak sempat catat perawi hadith ini).. menceritakan apabila tiba bulan Ramadhan, semua roh berkumpul di Luh Mahfuz memohon kepada Allah S.W.T untuk kembali ke bumi. Ada roh yang dibenarkan pulang ke bumi dan ada yang tidak dibenarkan. Roh yang dibenarkan pulang adalah kerana amalan baik mereka semasa hayat mereka ataupun ada penjamin-penjamin yang mendoakan mereka. Manakala roh-roh yang tidak dibenarkan pulang disebabkan kesalahan mereka semasa hayat mereka akan terus di penjara di Luh Mahfuz.

Apabila roh dibenarkan pulang, perkara pertama yang mereka lakukan adalah pergi ke tanah perkuburan untuk melihat jasad mereka. Kemudian mereka akan pergi ke rumah anak2 mereka, orang yang mendapat harta pusaka mereka dan ke rumah orang yang mendoakan mereka dengan harapan orang yang mereka lawati itu memberi hadiah untuk bekalan mereka.Perkara ini akan berlarutan sehingga lah tibanya Hari Raya Aidilfitri.

Pada saat ini mereka akan mengucapkan selamat tinggal kepada jasad dan pulang semula ke Luh Mahfuz dengan bekalan yang diberikan oleh mereka2 yang masih hidup.

Di sini ustaz memberitahu hikmah adanya alam kubur. Alam kubur membuktikan bahawa Allah itu Maha Penyayang. Orang yang melakukan kesalahan semasa hayatnya boleh dibantu dengan doa orang-orang yang masih hidup. Alangkah bahagianya jika seseorang yang telah meninggal dunia masih mendapat bekalan dari orang-orang yang masih hidup.

Oleh itu wahai sahabatku, jangan biarkan orang-orang yang kita sayang, yang mengadap Allah terlebih dulu daripada kita sepi tanpa doa dan sedekah daripada kita. Sesungguhnya apabila mati seseorang anak adam itu, terputusia semua hal kecuali 3 perkara iaitu doa anak2 yang soleh, ilmu yang bermanfaat dan sedekah amal jariah.

Jika anda melakukan dengan ikhlas insya Allah anda akan mendapat ganjaran pahala kebaikan dari Allah.  Mari berlumba dalam kebaikan. Wallahuaa’lam 

P/S : "Walau setinggi mana kasih sayangku , sesungguhnya Allah lebih berhak Menyayangimu. Damai lah engkau disana di bawah limpahan rahmat dan kasih sayang-Nya. Sesungguhnya kami semua akan menyusulmu di kemudian hari...Al-Fatihah buat semua muslimin dan muslimat yang telah pergi mendahului kita"

Thursday, July 19, 2012

Jadi Bodoh DiSihir

Adakah anda:

KUALA LUMPUR: Tergoda kejelitaan dan janji indah seorang ahli perniagaan dari Indonesia, seorang lelaki tempatan meninggalkan isteri dan anak-anaknya untuk berkahwin dengan wanita itu sebelum wang tunai dan rumahnya yang keseluruhannya bernilai RM850,000 dikikis perlahan-lahan.
Lelaki itu yang mahu dikenali sebagai Sufian, 45, berkata kebahagiaan dikecapinya apabila berkahwin dengan Talya, 35, hanya untuk beberapa bulan sebelum dia bertukar pak turut dan diperlakukan seperti hamba.
“Malah, saya selalu dicaci serta dipukul hingga saya pernah cuba membunuh diri sebelum diselamatkan,” katanya ketika ditemui.

Sufian, percaya dia bertukar bodoh, dayus dan penakut disebabkan perbuatan sihir Talya selepas menemui beberapa bukti menjurus ke arah itu.


Kini, selepas berjaya meloloskan diri daripada cengkaman Yalya, baru Sufian sedar bahagia yang diimpikannya umpan ke neraka dunia.

Sumber : Harian Metro 19/07/2012

Sunday, July 15, 2012

Busung 60 Bulan

Adakah anda:
http://2.bp.blogspot.com/_Q2M8l77qoVo/TUACu9TIPcI/AAAAAAAAA1c/0OH1TbB1VuY/s400/busung.jpg 

Jika dilihat dari segi fizikalnya, pasti ramai yang beranggapan dia hamil tujuh bulan dan bakal melahirkan anak. Ternyata itulah pandangan masyarakat apabila pertama kali bertemu dengan Nur, 44. 

Setiap kali ditanya, pasti dia akan mengiakan sahaja pandangan orang yang menganggap dirinya hamil kerana malas membuka cerita tentang apa sebenarnya yang berlaku.

Setiap pelanggan yang datang ke kedai runcitnya menyangka Nur hamil disebabkan keadaan perutnya itu. 

Pada mulanya, dia ada juga menjelaskan punca dia jadi begitu tetapi lama-kelamaan dia malas bercerita kerana tidak semua orang faham akan situasi yang dialaminya.

Mengulas lanjut, Nur berkata, ada yang mengatakan dia terkena buatan orang yang menyebabkannya perutnya membesar seperti wanita hamil atau lebih dikenali sebagai busung.

“Saya tidak mahu menuduh sesiapa kerana tiada bukti untuk saya berbuat demikian. 

“Penyakit saya mula serius sejak lima tahun lepas atau 60 bulan lalu. Ia menjadi parah setiap kali menjelangnya hari Khamis malam Jumaat. 

“Sukar dibayangkan keadaan ketika itu kerana seluruh badan menjadi lemah, berpeluh serta kadangkala perut akan membuncit seakan-akan hendak pecah. Saya terpaksa merangkak untuk berjalan.

“Sudah bermacam cara saya cuba untuk mengubati penyakit ini baik menggunakan perubatan tradisional mahupun moden, tetapi tiada sebarang perubahan,” ujar ibu kepada empat orang anak ini.
Menurut Nur, memikirkan anak-anak yang masih kecil dan memerlukan perhatian seorang ibu, dia berusaha melawan penyakit itu dengan sedaya upayanya. 

Tambahnya, dia reda dengan ujian Tuhan. Setiap kali kesakitan itu menyerang, dia tidak dapat berbuat apa-apa selain berdoa supaya dipanjangkan umur.

Berubat
“Kebiasaannya, apabila sakit itu datang menyerang, muka saya akan kelihatan seolah-olah lebam.
“Pernah sekali pandangan mata saya menjadi gelap. Saya sangkakan saya sudah buta, tetapi berkat doa keadaan kembali pulih,” ujarnya.

Secara luaran, orang yang tidak mengenalinya akan melihat Nur sebagai seorang wanita periang, namun pahit yang terpaksa ditelan tidak terkira kerana dia dan suami terpaksa berbelanja hampir ratusan ribu ringgit semata-mata untuk berubat.

“Saat paling sedih ialah apabila setiap pengamal perubatan tradisional yang ditemui mengatakan saya disihir oleh orang yang cukup saya kenali. 

“Pada mulanya susah untuk saya percaya, namun saya pasrah dengan keadaan ini.

“Sehingga ke hari ini, saya masih berusaha untuk berubat tetapi kesemuanya menemui jalan buntu. Cakap sahaja pusat perubatan terkenal mana yang saya tidak pernah pergi, kesemuanya sudah saya lakukan tetapi masih tidak menunjukkan perubahan," jelasnya. 

Tuturnya, selagi hayat dikandung badan, dia akan berusaha melawan penyakit yang dideritainya.
Perjuangannya itu membawa dia ke banyak tempat termasuk sehingga ke Indonesia yang dikatakan mempunyai bomoh handalan.

“Bukan sahaja bomoh, doktor yang diiktiraf turut gagal menemui penawar untuk penyakit busung saya. 

“Pernah sekali saya pergi ke hospital untuk mendapatkan rawatan apabila mendapati keadaan perut yang semakin membuncit.

“Hasil pemeriksaan, doktor mengatakan saya menghidap komplikasi kencing kotor dan ditahan di wad untuk pemeriksaan lanjut. 

“Namun, sebaliknya yang berlaku kemudian apabila saya disahkan tidak menghidap penyakit kencing kotor pula.

“Setelah itu, doktor menyarankan saya melakukan pemeriksaan imbasan seluruh badan, tetapi gagal juga menemui sebarang penyakit malah saya disahkan sihat,” katanya.

Tambahnya, doktor pernah menasihatinya supaya menjalani pembedahan tetapi dia menolak kerana baginya, apa gunanya pembedahan jika punca keadaannya itu tidak diketahui.

Sepanjang menemui pengamal perubatan tradisional, ada yang mengatakan dia terkena busung batu, busung air dan busung katak.

Nur memberitahu, dia pernah dibedah secara batin sebanyak dua kali ketika menjalani rawatan tradisional, tetapi penyakitnya tidak juga pulih.

“Sewaktu menjalani pembedahan batin, keadaan ketika itu amat menyeksakan. Orang selalu cakap pembedahan ini tidak sakit, tetapi Tuhan sahaja tahu kesakitan yang terpaksa saya tanggung.

“Selain itu, pelbagai peristiwa pelik berlaku ketika melakukan rawatan tradisional, antaranya insang ikan dan batu keluar daripada perut saya apabila dijampi dengan menggunakan potongan limau nipis.
“Sejadah yang digunakan untuk rawatan juga terbakar dengan sendirinya. Rambut serta darah keluar daripada belakang badan saya. 

Perubatan Islam
“Saya sendiri musykil dengan penyakit ini, tetapi satu sahaja harapan saya supaya penyakit ini elok,” beritahu beliau yang tinggal di Klang, Selangor.

Ujar Nur, keadaan perutnya sekarang sedikit menyusut berbanding ketika mula-mula dia terkena penyakit itu. 

Jika dahulu dia tidak boleh bergerak dan hanya terlantar selain perlu merangkak, tetapi kini dia sudah boleh memandu kereta.

“Saya tidak minta lebih cukuplah sekadar boleh bergerak dan melakukan kerja seharian,” tambahnya.

Menurut Pengasas Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah, Mohd. Suhaimi Rozali, busung boleh dibahagikan kepada dua jenis iaitu busung biasa dan busung keturunan.

Busung biasa ialah busung yang dikirim orang tertentu (sihir) manakala busung keturunan adalah disebabkan ia diwarisi turun-temurun.

“Busung mempunyai kaitan dengan saraf di dalam badan. Sekiranya busung dapat dikesan pada peringkat awal, perut pesakit boleh surut dengan kadar segera.“Tetapi jika busung itu sudah di peringkat kritikal, ia akan mengambil masa sedikit untuk surut, bergantung kepada keadaan seseorang pesakit. “Selalunya busung boleh terkena di bahagian anggota badan seperti tengkuk, perut, muka dan kaki.“Jika terkena di bahagian perut, pesakit akan mendapati perut mereka seakan-akan membesar sedikit demi sedikit dan mengeras seperti batu,” katanya kepada Jurnal.
Jelasnya, setakat ini, kira-kira 10 kes pesakit busung berjaya diselesaikan olehnya. Kesemua pesakit itu beransur pulih selepas menjalani terapi yang menggunakan bahan asas seperti air penawar, mandian dan minyak.

Perubatan Moden
Menurut Pakar Gastroenterologi dan Endosonologi Hospital Pakar DEMC Shah Alam, Dr. M. Jeeta, tidak semua penyakit busung disebabkan terkena buatan orang seperti yang menjadi kepercayaan masyarakat selama ini.
“Dalam bidang perubatan, terdapat enam kemungkinan yang menyebabkan perut seseorang itu kelihatan membesar iaitu najis, angin, bayi, kandungan cecair di dalam badan dan lemak yang terkumpul di bahagian perut atau usus dan ketumbuhan (tumor).
“Selalunya apabila berdepan dengan situasi begini, pesakit disaran menjalani ujian tertentu bagi menentukan tahap penyakit yang dialami mereka sama ada masih di peringkat awal mahupun kritikal,” ujarnya yang mempunyai pengalaman selama tujuh tahun dalam bidang itu.

Akta Sihir
Secara umum, kepercayaan bahawa busung disebabkan perbuatan sihir tidak boleh ditolak mentah-mentah. Ini kerana, percaya atau tidak lima daripada 10 orang Melayu didakwa terbabit menggunakan khidmat bomoh untuk melakukan sihir disebabkan mereka tidak berpuas hati pada seseorang individu sama ada dikenali atau tidak.

Dakwaan itu dibuat oleh Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan selepas mendapati terdapat peningkatan aduan kepada pihaknya daripada orang ramai mengenai perkara tersebut.

“Jika dahulu kurang daripada lima kes kita terima, tetapi sejak kebelakangan ini ia meningkat sekali ganda sehingga 10 kes aduan sebulan,” katanya ketika ditemui Jurnal baru-baru ini.
Dakwanya lagi, budaya tidak sihat itu kembali popular dalam kalangan orang Melayu dipercayai berkait rapat dengan pengaruh drama berunsur tahyul di kaca televisyen. “Tengok sahaja slot-slot drama di kaca televisyen sejak kebelakangan ini yang kerap memaparkan cerita berunsur sihir,” ujarnya. Katanya, budaya sihir ini bukan sahaja tidak sihat malah dilihat boleh meruntuhkan institusi sesebuah masyarakat jika tidak dibendung segera. Beliau memberi contoh membabitkan perniagaan apabila ramai peniaga yang mendakwa sering menjadi mangsa sihir sehingga terpaksa gulung tikar.
“Ada juga kes yang menyebabkan keruntuhan rumah tangga,” jelasnya. Katanya, sihir sudah terbukti wujud dan masyarakat sendiri sedar mengenai elemen tersebut sejak sekian lama tetapi sehingga kini belum ada satu medium berkesan yang boleh mengekangnya.Sehubungan itu, beliau mencadangkan satu panel khas dibentuk bagi meneliti perkara tersebut seterusnya mewujudkan satu akta khusus untuk menanganinya. “Kita lihat ada keperluan bagi mewujudkan Akta Sihir sama seperti akta yang diguna pakai bagi menangani ajaran sesat,” katanya. Ujarnya, akta itu akan bertindak sebagai alat untuk melindungi pengguna yang disihir dan membawa pengamal sihir ke muka pengadilan.

Sumber : Kosmo Online 15/07/2012


Diruqyah 4Kali Jin Belum keluar

Adakah anda:


Assalam, tentunya bulan yang mulia bulan ramadhan ini, kita akan berpuasa namun para sahabat semua yang juga sering tertanya-tanya apakah jin akan mengganggu ibadah puasa kita nanti. Di sini saya kongsikan soal jawab mengenai gangguan jin ketika bulan ramadhan ini.

Assalaamu'alaikum Wr.Wb.
Ustadz yang kami hormati, saya sebelum mengenal ruqyah tidak merasa ada keluhan apa-apa, namun kerana ingin kepastian apa ada jin yang bersarang di tubuh, akhirnya saya ikut acara ruqyah, ternyata ada reaksi di sekitar leher. Sampai-sampai ustaz peruqyahnya boleh wawancara dengan jin tersebut. Saya setengah sedar mengucapkan dua kalimah syahadat waktu itu, namun jin belum boleh keluar.
 
Di lain waktu saya ke situ lagi, dan jin tersebut belum keluar juga. Saya cari Ustad lain untuk meruqyah namun masih belum boleh juga, terkini ke ustaz yang lain lagi juga belum keluar. Hingga sekarang saya suka terasa reaksi jika zikir, solat ataupun baca Al-Quran.
 
Yang ingin saya tanyakan:
1. Mengapa pada waktu belum diruqyah ibadah saya lancar-lancar saja tapi sekarang setelah diruqyah sering bertindak balas?
2. Apa yang harus saya lakukan dengan keadaan saya sekarang? Apakah boleh saya meruqyah sendiri? Kalau boleh bagaimana caranya?
3. Apakah jin yang ada di dalam tubuh membahayakan aqidah kita?
4. Apakah jin tersebut berpengaruh langsung terhadap kedudukan hamba disisi Allh SWT? Dan apakah boleh menghalang keredhaanNya?
5. Bagaimana bila ajal tiba sedangkan jin tersebut belum keluar, apakah menghalang kemasukan hamba ke dalam syurga?
6. Di bulan Ramadhan yang lalu pada saat solat malam saya juga bertindak balas, mengapa boleh, padahal ada hadis yang mengatakan bahawa syaitan dibelenggu di bulan Ramadhan?
 
wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Triyono
 
Jawapan
 
Wa'alaikumsalaam wr. wb.
 
Saudara Triyono, ada hal yang harus diluruskan bahawa ruqyah itu tidak mengundang jin, tetapi ruqyah itu adalah doa-doa untuk menghilangkan jin. Maka, kalaupun kemudian anda bertindak balas, padahal anda tidak mempunyai gangguan jin. Mungkin anda selama ini tidak merasa, kalau sesungguhnya anda mempunyai gangguan.
 
Malangnya, anda tidak menceritakan secara detail, apakah anda mempunyai gangguan rasa sakit di sekitar leher, atau anda sesungguhnya anda mempunyai masalah secara psikologi. Seperti cepat marah, berat menjalankan ibadah, sering menunda untuk berbuat baik. Ertinya, hal tersebut merupakan indikasi anda menghadapi gangguan, tapi anda tidak mengetahuinya. Dan begitu diruqyah, anda baru mengetahui ternyata anda mempunyai gangguan jin.
 
Setelah berulangkali anda melakukan ruqyah, tapi tidak kunjung selesai. Tidak semua masalah boleh selesai dalam masa yang cepat. Sahabat saja dengan tingkatannya, ketika mereka meruqyah ada yang butuh waktu sampai 3 hari. Maka dari itu, diperlukan kesabaran, jadi bukan peringkat hasil kita akan sembuh, tetapi itu merupakan usaha syar'i yang akan dicatat oleh Allah SWT sebagai pahala, kerana kita menjauhi usaha yang syirik.
 
Jadi lakukan ruqyah terus, kerana memang tidak ada penyelesaian lain dalam Islam, selain ruqyah. Anda boleh melakukan ruqyah sendiri, caranya anda boleh mendengar kaset ruqyah atau anda membaca sendiri bacaan ruqyahnya. Kemudian peganglah bahagian yang bertindak balas dan sakit, anda memukulnya dan menekannya, setelah itu jin tersebut harus keluar. Anda harus melindungi diri dengan berlindung kepada Allah SWT, beribadah yang rajin. Bacalah Basmallah bila ingin mengerjakan apa saja.
 
Syaitan selalu berusaha membuat manusia keluar dari jalan kebenaran, sebagaimana sumpah iblis dalam Al-quran, akan menggelincirkan manusia dari jalan yang lurus. Tapi, apabila anda kuat iman dan ibadahnya. Maka kewujudan syaitan dalam tubuh tidak akan mempengaruhi keimanan seseorang. Dan ketika seseorang meninggal sedangkan sudah ditakdirkan jin itu belum boleh keluar, tidak akan mempengaruhi orang tersebut di sisi Allah SWT, bahkan boleh menambah pahala. Kerana selama ini dia tersiksa dengan oleh jin tersebut. Dalam Islam seperti kita ketahui, jangan gangguan jin yang berat, duri yang menusuk kaki orang beriman dianggap sebagai pahala penghapus dosa.
 
Apakah jin di tubuh boleh menghalang seseorang untuk masuk syurga? Selama dia tidak mengikuti perintah bisikan-bisikan jin yang sesat, maka tidak akan menjadi masalah dan tidak akan menghalagi seseorang masuk syurga. Kerana masuk syurga atau tidak adalah bagaimana usaha kita dengan baik serta mendapat rahmat dari Allah SWT.
 
Di bulan Ramadhan syaitan dibelenggu? Dalam hadis lain, ternyata yang diikat adalah syaitan-syaitan yang melakukan pembangkangan yang luar biasa. Jadi tidak semua syaitan, sehingga wajar jika masih ada syaitan yang mengganggu manusia di bulan Ramadhan. Kewujudan jin dalam tubuh dapat mengganggu. ertinya mengapa anda berekasi di bulan Ramadhan. Jangan pernah berputus asa, kerana dalam ruqyah tidak ada istilah berputus asa. Lakukanlah ruqyah, semoga Allah selalu melindungi kita.
 

Saturday, July 14, 2012

Syaitan di Bulan Ramadhan

Adakah anda:


Saya rasa ramai keliru di antara syaitan dan jin di bulan Ramadhan, maka di sini saya kongsikan ilmu dari saudara seIslam saya, Tuan Junied, semoga beliau mendapat pahala di atas ilmu yang dikongsikan, Terpulang sama ada untuk mempercayainya atau tidak, tiada paksaan dalam Islam

Adapun yang disebut syaitan itu terbahagi kepada dua iaitu Syaitan Asli dan Syaitan Terbitan:

SYAITAN ASLI
- IBLIS

1.Iaitu jin kafir dari keturunan Iblis, sementara Iblis itu sendiri juga adalah bangsa Jin.

2.Ia semulajadi cinta kepada kekafiran dan sejak lahir sampai matinya ia akan tetap kafir.

Mereka seperti Iblis iaitu Iblis itu dulunya adalah orang besar dalam kalangan Malaikat, maka ia tahu mana benar, mana sesat, mana baik dan mana buruk.

Tapi dengan ilmunya yang sangat tinggi itu dan keangkuhannya, ia tetap memilih kesesatan dari kebenaran dan kejahatan dari kebaikan.

Maka begitulah juga naluri Syaitan Asli.

Dan dikatakan seandainya Syaitan Asli itu menjadi Pendakwah (menyebarkan Islam), nescaya ramailah manusia dan jin yang beriman dari sebab pengenalan meraka yang sangat dalam kepada kebenaran.

Namun pada hakikatnya Syaitan Asli itu tak mengajarkan sesuatu kecuali: "Bagaimana sepatutnya engkau buat, supaya bila engkau mati nanti engkau akan pulang ke Neraka"


SYAITAN TERBITAN - JIN & MANUSIA

Iaitu, adapun kerja Syaitan Asli itu adalah menngerjakan juga mendorong dan menghasut seseorang kepada fikiran, cita-cita perkataan dan perbuatan yang melanggar perintah suruhan dan larangan Allah (maksiat).

Maka apabila jin bukan syaitan Asli termasuk jin Kafir dan manusia melakukan kerja Syaitan Asli, maka ketika itu jadilah jin biasa dan manusia itu sebagai syaitan (ketika mengerjakannya).

Kalau ia berhenti atau tak buat maka ia bukan lagi dipanggil syaitan, iaitu Syaitan Terbitan itu adalah istilah semata-mata untuk jin biasa dan manusia yang buat kerja Syaitan Asli.

Manakala Syaitan Asli itu kalau mengerjakan kejahatan maka ia tetap syaitan dan kalau ia mengerjakan kebaikan pun, ia tetap syaitan.

Kerana kejahatan dan kebaikan Syaitan Asli itu sama saja tujuannya iaitu kejahatan (tipudaya semata-mata).

Jin bukan Syaitan Asli maka ia seperti manusia ada baik ada jahat dan ada berbagai anutan agama.

Ia boleh berubah bila-bila saja kalau ia mahu contohnya dari baik kepada jahat atau sebaliknya, dan menukar agama atau dari beragama kepada tak beragama atau sebaliknya.

Dengan kata lain ada yang keras kepala tapi tak mustahil berubah dan ada pula yang mudah insaf dari kejahatan dan kesesatan kepada kebaikan dan kebenaran.

ADAPUN yang biasa disebut hantu penunggu, jembalang, hantu raya, pontianak, toyol, pelesit, penanggal, saka dan sebagainya adalah dari kalangan jin bukan Syaitan Asli.

DI BULAN RAMADHAN

Maka pada Bulan Ramadan hanya Syaitan Asli yang ditangkap dan dikurung manakala jin bukan Syaitan Asli sebagaimana manusia tetap bebas.

Dan dari kalangan dua golongan inilah yang menjadi syaitan di bulan Ramadhan (Syaitan Terbitan).

Begitu juga yang mengganggu menakutkan yang mendampingi atau menyerang termasuk jin sihir, yang merasuk, yang menghuni jasad manusia itu adalah jin biasa dan bukan Syaitan Asli.

Maka dalam bulan Ramadan ia akan terus mengganggu dan menyakiti manusia.

Pada satu buku (saya lupa tajuknya) ada disebutkan seperkara tentang Syaitan Asli, iaitu walaupun Syaitan Asli itu juga bangsa jin tapi ia dapat menghasut golongan jin bukan Syaitan Asli itu sebagaimana ia menghasut manusia iaitu tanpa terlihat dan tanpa disedari.

Dengan kata lainnya, ia juga bermaksud bahawa kejadian jin dari kalangan Syaitan Asli itu lebih halus daripada kejadian jin bukan dari golongan Syaitan Asli.

Ada riwayat menyebutkan bahawa pada Hari akhirat kelak Iblis itu akan didudukkan pada suatu tempat di mana seluruh penghuni Neraka (dari kalangan Jin dan Manusia) akan dapat melihatnya dengan jelas.

Ketika terdengar satu seruan maka melihat kepadanya seluruh penghuni Neraka dan dengan segera mereka mengenalnya.

Maka mereka pun melaknat si Iblis dan berkata: "Kerana engkau lah kami menjadi penghuni Neraka..."

Jawab Iblis: "Semasa di Dunia dahulu aku hanya sekadar menghasut kamu kepada kemungkaran sedangkan kamu boleh mengingkariku, tapi kamu sedirilah yang memilih untuk taat kepadaku. Maka hari ini janganlah kamu melaknatku, tapi laknatlah dirimu sendiri."

Wallohu a'lam

P/S : Selalu bulan ramadhan ada manusia yang berperangai mengalahkan syaitan. Renungkan wahai sahabat semua. Syaitan hanya menghasut, manusia diberikan akal fikiran untuk memikirkannya.

Friday, July 13, 2012

Bayi Dipukul Hantu

Adakah anda:
http://i.imgur.com/QdEFR.jpg

KUALA LUMPUR: Dipukul hantu. Itu helah digunakan sebuah pusat asuhan di Wangsa Maju, di sini, selepas seorang bayi berusia enam bulan yang dijaga lebam di muka angkara tindakan pekerja pusat itu.

Ibu mangsa, Azizah Abdullah, 31, berkata, kecederaan pada muka anak bongsunya itu disedari ketika mengambil bayinya di pusat asuhan jam 8 malam pada 10 Julai lalu.

Menurutnya, tanpa bertanya, seorang pekerja pusat asuhan itu berusia awal 20-an menerangkan anak perempuannya dipukul hantu menyebabkan dia sangsi dengan penjelasan berkenaan.
Katanya, selepas disoal dan didesak beberapa kali, pekerja terbabit menyatakan kanak-kanak lain pula yang mencederakan anaknya namun kesan lebam pada muka anaknya bersaiz besar dari mata hingga ke rahang.

“Selepas balik rumah, saya menunjukkan kesan lebam itu kepada suami sebelum kami membawanya ke klinik dan sangkaan saya tepat apabila doktor mengesahkan kesan lebam itu bersaiz ukuran jari orang dewasa.

“Sebaik menerima laporan perubatan, saya menghubungi pemilik pusat asuhan itu namun dia enggan bertanggungjawab mahupun meminta maaf di atas kecuaian pihak mereka,” katanya ketika ditemui di Jalan Tun Razak, semalam.
Beliau berkata, sebaik pulang ke rumah, dia menyoal anak sulungnya yang berusia lapan tahun yang dihantar ke pusat asuhan sama dan anaknya menyatakan adik perempuannya itu menangis tanpa henti sejak petang pada hari kejadian.

Lebih mengejutkan, bayi itu turut ditinggalkan bersendirian dalam bilik berikutan tidak berhenti menangis dan percaya dia ditampar seorang daripada pekerja pusat asuhan berkenaan.
Katanya, anak sulungnya memaklumkan bukan sahaja bayi berkenaan menjadi mangsa lepas geram pekerja namun seorang lagi kanak-kanak lelaki berusia dua tahun sering dipukul pekerja sama.

Beliau berkata, disebabkan tidak puas hati dengan kecuaian pusat asuhan terbabit dia membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju untuk tindakan lanjut.

“Saya berharap polis mengambil tindakan sewajarnya ke atas pengurusan pusat asuhan terbabit yang bertindak kejam ke atas kanak-kanak,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit dan siasatan lanjut dijalankan.

Sumber : Harian Metro 13/07/2012

P/S : Siapa yang sebenarnya hantu? Pekerja pusat asuhan yang naik hantu kerana nak lepas geram pada bayi tersebut. Semakin kejam manusia sekarang ini,

Mengenalpasti Ciri-Ciri Bomoh JIN

Adakah anda:
http://4.bp.blogspot.com/-MW45Sev3Ok0/TdrFj5quEEI/AAAAAAAAAfc/-HNH4-QuM9o/s400/jpbc4.jpg

Kali saya nak bercerita serba-sedikit pula pasal ciri-ciri bomoh yang merawat pesakit menggunakan sihir.Terdapat beberapa ciri-ciri bomoh yang mengamalkan sihir dan kalau dilihat sekali imbas mcm bukan sihir. Ini adalah kerana pengamal sihir juga akan membaca ayat Al-Quran terlebih dahulu,istigfar dan sebagainya, mungkin tujuannya untuk mengelirukan pesakit atau memang syaratnya macam tu agar pesakit berasa yakin dengan bomoh tersebut.
 
Ciri-cirinya adalah :-
  1. Selalunya bomoh macam ini suka memberi tangkal sama ada untuk dipakai sebagai pendinding atau ditanam disekitar rumah atau tempat laluan orag ramai dan sebagainya.
  2. Suka menggunakan kemenyan ketika seisi rawatan,umumnya semua orang tahu asap adalah makanan jin dan jin suka bau asap yang busuk.
  3. Kebiasaanya bomoh mcm ni suka membaca ayat Al-Quran secara kuat tapi lepas tu perlahan,dia pun pandai waktu baca mantera diperlahankan suara. 
  4. Minta macam benda untuk digunakan semasa rawatan,biasanya haiwan ternakan seperti ayam,tumbuhan-tumbuhan seperti pisang dan sebagainya.
  5. Berdasarkan kepada pengalaman saya ,kalau berubat menggunakan sihir,pesakit akan berasa tak tenteram,resah,kadang sampai ke tahap malas melakukan ibadah.(orang lain saya tak tahulah)
  6. Suka bercakap sorang-sorang seolah-olah ada ada makhluk lain yg kita tak nampak.Berhati-hati pada bomoh segera dimana pd mula-mulanya sakit tiba-tiba bila dah baik boleh ubat org ( jadi bomoh ).Biasanya bomoh mcm ni suka guna pengantaraan dgn jin.Pakaian yg dipakai pun selalu berubah-ubah mengikut jin yg meresap ke badannya.

P/S : Yang membimbangkan bomoh yang berselindung di sebalik agama.

Thursday, July 12, 2012

Azimat Pelaris RM30,000

Adakah anda:
 
KUALA LUMPUR: Dengan bermodalkan sekeping kertas A4 tertera tulisan tangan berbahasa Arab kononnya boleh dijadikan azimat, seorang lelaki warga Pakistan berusia 30-an dikatakan sudah menipu sekurang-kurangnya 10 peniaga tempatan yang mahu menggunakan kertas berkenaan untuk melariskan perniagaan masing-masing.
Difahamkan, lelaki terbabit menjual kertas azimat itu dengan harga RM30,000 setiap satu sejak enam bulan lalu sebelum menghilangkan diri dan gagal dikesan hingga kini. 
Suspek juga bijak meyakinkan mangsa untuk mendapatkan azimat berkenaan dengan memberi tempoh tiga hari untuk cuba menggunakannya sebelum menuntut bayaran selepas tamat tempoh berkenaan.

Selepas mendapatkan bayaran, suspek menghilangkan diri manakala ‘azimat' disimpan peniaga juga lesap menyebabkan perniagaan mangsa merosot mendadak berbanding sebelumnya, malah ada juga segelintir peniaga yang gulung tikar.

Dalam kejadian terbaru, seorang peniaga dikenali sebagai Labu, 20, membuat laporan di Balai Polis Puchong, di sini, kelmarin selepas mendakwa diperdaya lelaki terbabit hingga kerugian RM30,000.
 
Sumber : Harian Metro 12/07/2012

Wednesday, July 11, 2012

Mungkin Kena Ilmu Hitam

Adakah anda:

Tempohari kita dikejutkan berita "Iman Mahdi" menyerang Kompleks Jabatan Perdana Menteri (JPM) bersama seorang wanita merupakan kenalannya. Suaminya mendakwa isterinya mungkin terkena Ilmu Hitam sehingga terjebak dalam kes mengamuk. Ikuti berita selanjutnya ;

Putrajaya: Muhdalena Ahmad yang ditembak ketika mengamuk bersama seorang lelaki di Kompleks Jabatan Perdana Menteri (JPM) kelmarin dikatakan sangat taksub terhadap lelaki itu walaupun baru mengenalinya.

Suaminya yang enggan dikenali juga tidak menolak kemungkinan isterinya terkena ilmu hitam lelaki berkenaan, Khalil Afandi Hamid, 47, yang mendakwa Imam Mahadi.
“Saya tidak sangka dia sanggup mengikutnya walaupun baru mengenalinya beberapa hari lalu. Muhdalena tidak pernah berperangai pelik, tetapi dua tiga hari lalu dia berkelakuan aneh dan amat taksub terhadap lelaki berkenaan,” katanya kepada pemberi-ta di pekarangan Hospital Putrajaya, semalam.

Dikawal ketat polis

Muhdalena, 28, dikawal rapi dua anggota polis wanita. Setakat petang semalam, tiada anggota keluarga dibenarkan menemuinya kecuali suaminya yang berkesempatan menyerahkan makanan kira-kira jam 1 tengahari.

Difahamkan, wanita berkenaan meninggalkan dua anaknya bersama ibu bapanya di Kota Damansara pada Ahad lalu dengan alasan ada urusan perlu diselesaikan dalam tempoh beberapa hari.

Dalam kejadian jam 2.30 petang kelmarin, Muhdalena cedera di peha kanan, manakala lelaki bersamanya, Khalil Afandi Hamid, 47, yang mendakwa Imam Mahadi mati ditembak.
Bapa Muhdalena pula berkata, beliau sekeluarga masih terkejut dan sukar menerima hakikat pembabitan anak mereka.

Ahmad Adam, 55, seorang peniaga nasi lemak, berkata beliau mengetahui kejadian itu selepas membaca laporan pembabitan anak keduanya itu di sebuah laman sosial.

“Saya hubungi telefonnya tetapi panggilan dijawab seorang anggota polis. Dia minta saya ke Balai Polis Putrajaya untuk memberi keterangan. Saya terkejut dan kecewa kerana walaupun dia belajar tinggi (lulusan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia) tetapi terjebak dalam kes itu.

“Walaupun tidak bersekolah agama sepenuhnya, dia memang belajar sedikit pasal Islam pada sebelah petang,” katanya.

Beliau ditemui ketika cuba melawat anaknya, ditemani isteri, Siti Marliah Marjunid, 55; anaknya sulungnya, Ariffin serta dua anak Muhdalena, iaitu Mohd Fariz Kharizmi, 2, dan Mia Ratisya berusia setahun lebih.

Tidak benar melawat

Bagaimanapun, mereka tidak dibenarkan melawat Muhdalena kerana difahamkan polis belum merekodkan keterangannya. Dia ditahan reman mulai semalam untuk siasatan mengikut Seksyen 307, 427 dan 506 Kanun Keseksaan serta Seksyen 6(1) Akta Bahan Hakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya 1958.

Dalam perkembangan berkaitan, jenazah Khalil dihantar ke Hospital Besar Kuala Lumpur (HKL) kira-kira jam 2 pagi semalam untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga untuk pengebumian.

Sumber : Berita Harian 11/07/2012

P/s : Untuk apa Imam Mahdi menyerang JPM, sebenarnya musuh-musuh Islam di luar sana masih berkeliaran. Perbaiki akidah serta dalami isi agama.

Penyakit Was-Was

Adakah anda:

Ada antara manusia yang diperdaya oleh syaitan dengan masalah niat dengan berucap, " Aku berniat menghilangkan hadas." Lalu berkata, "Untuk sahnya solat." Lalu berkata lagi "Aku berniat menghilangkan hadas. Ini juga berlaku dalam solat. Bukanlah satu yang pelik untuk kita melihat orang yang asyik sibuk membetulkan bacaan 'Usollinya' sehingga diluang beberapa kali. Manusia itu mengangkat takbir beberapa kali seolah-olah ada sesuatu yang belum sempurna dalam niatnya itu. sedangkan manusia-manusia itu sendiri tahu bahawa melafazkan niat itu sebenarnya memang tidak dilakukan Rasulullah SAW. Maka apakah pula alasan mereka untuk mempertahankan talaffudz niat tersebut. Kata mereka, ia untuk menguatkan niat dan menghilangkan was-was. Benarkah begitu. Yang dilihat bertambah banyak was-was adalah.Mereka yang menyibukkan diri dengan talaffudz niat perlu mengetahui jika dia berniat maka secara automatik niat itu akan datang. Ini kerana jika dia sudah berdiri dihadapan menghadap kiblat, untuk apakah berdirinya itu kecuali untuk bersolat. Dan niat itu di hati bukannya di lidah. Maka apa perlu mengulang niat berulang kali. Hatta jika niat memang tidak ikhlas, maka diulanglah takbir beberapa kalipun maka niat tetap begitu jua.

Dalam masalah thaharah juga begitu. Ada segelintir manusia berlebih-lebihan dalam masalah thaharah. Ada di antara mereka dipengaruhi oleh soalan-soalan syaitan yang cuba menimbulkan was-was dengan disibukkan di dalam hati mereka "Dari mana engkau tahu bahawa air itu suci". Maka manusia itupun membuat berbagai-bagai andaian dan berbagai-bagai kemungkinan padahal syariat pada dasarnya sudah cukup baginya bahawa air itu adalah suci. Manusia seumpama ini menyibukkan diri dengan sia-sia dalam berwudhu hingga terlewat untuk berjemaah bersama imam lantaran kesibukannya dengan hal-hal thaharah. Bahkan mereka ini tak terlepas daripada melakukan beberapa perkara yang terlarang: (1) Membazir dalam penggunaan air (2) Menghabiskan masa dengan sia-sia untuk sesuatu yang bukannya suant mahupun wajib (3) Berlebih-lebihan hingga melangkaui apa yang disuruh syariat. Diriwayatkan dari Abdullah bin Amr al-Ash bahawa Rasulullah SAW pernah melewati Sa'ad yang sedang berwudhu, lalu baginda SAW bertanya, "Mengapa engkau berlebih-lebihan seperti ini wahai Sa'ad?" Sa'ad bertanya:" Apakah di dalam wudhu' juga ada istilah berlebih-lebihan?" Baginda SAW menjawab, " Benar, sekalipun engkau berada di sungai yang mengalir (Riwayat Ibnu Majah dan Ahmad). Diriwayatkan juga di dalam Abu daud, Ibnu Majah dan Ahmad bahawa: "Akan muncul ditengah umat ini segolongan orang yang berlebih-lebihan dalam berdoa dan bersuci.

Manusia yang was-was ini menyangka apa yang mereka lakukan itu baik, kononnya berhati-hati sedangkan adakah mereka fikir bahawa mereka itu terlebih berhati-hati jika dibandingkan dengan Rasulullah SAW. Mungkinkah mereka ini semua mempunyai penyakit jiwa yang was-was atau sudah hilang kewarasan. Maka takut-takut mereka itu jatuh dalam golongan manusia yang diriwayat bahawa "Ada keringanan bagi orang yang gila hingga dia menjadi sedar (Riwayat Abu Daud, an-Nasaie, ad-Darimi, Ibnu Majah dan Ahmad). Ini kerana orang yang sudah mengangkat takbir, menyempurnakan thaharahnya akan tetapi masih merasa ragu dengan niatnya bukanlah orang yang waras. Sementara orang yang tidak waras tidaklah wajib atasnya bersolat. Adakah kita mahu jadi mereka yang tidak diwajibkan bersolat. Wallahu'alam

Tuesday, July 10, 2012

10 Cara Mendapatkan Ketenangan Jiwa

Adakah anda:
http://malay.johor-bahru-insurance.com/images/thumb/6/6d/Ketenangan_jiwa.jpg/310px-Ketenangan_jiwa.jpg

1. Membaca dan mendengarkan al-Quran
Suatu ketika seseorang datang kepada Ibnu Mas’ud, salah seorang sahabat utama Rasulullah. Dia mengeluh:
“Wahai Ibnu Mas’ud, nasihatilah aku dan berilah ubat bagi jiwaku yang gelisah ini. Seharian hidupku penuh dengan perasaan tidak tenteram, jiwa gelisah dan fikiranku kusut. Makan tak enak, tidur pun tidak nyenyak.”
Ibnu Mas’ud menjawab: “Kalau penyakit itu yang menimpamu, maka bawalah hatimu mengunjungi tiga tempat.
Pertama, tempat orang membaca al-Quran. Engkau baca al-Quran atau engkau dengar baik-baik orang yang membacanya.
Kedua, engkau pergi ke majlis pengajian yang mengingatkan hatimu kepada Allah.
Ketiga, engkau cari waktu dan tempat yang sunyi. Di sana, engkau bertafakur mengabdikan diri kepada Allah. Nasihat sahabat Nabi itu segera dilaksanakan orang itu.
Apabila sampai di rumah, segera dia berwuduk kemudian diambilnya al-Quran dan dibacanya dengan penuh khusyuk. Selesai membaca, dia mendapati hatinya bertambah tenteram dan jiwanya tenang, fikirannya segar, hidupnya terasa baik kembali.
Padahal, dia baru melaksanakan satu daripada tiga nasihat yang disampaikan sahabat Rasulullah itu.

2. Menyayangi orang miskin
Rasulullah memerintahkan kepada Muslim yang punya kelebihan harta untuk memberikan perhatian kepada orang miskin.
Ternyata, sikap dermawan itu boleh mendatangkan ketenangan jiwa. Mengapa? Dalam sebuah hadis menjelaskan bahawa malaikat selalu mendoakan orang yang dermawan:
“Setiap pagi hari dua malaikat senantiasa mendampingi setiap orang. Salah satunya mengucapkan doa: Ya Allah! Berikanlah balasan kepada orang yang berinfak. Dan malaikat yang kedua pun berdoa: Ya Allah! Berikanlah kepada orang yang kikir itu kebinasaan.”
Daripada hadis berkenaan dapat disimpulkan bahawa orang yang dermawan itu akan memperoleh dua balasan.
Pertama, dia mendapat ganjaran atas apa yang diberikannya kepada orang lain.
Kedua, mendapatkan limpahan ketenangan jiwa dan belas kasihan daripada Allah.

3. Melihat orang yang di bawah, jangan lihat ke atas
Ketenangan jiwa akan diperoleh jika kita senantiasa bersyukur atas segala pemberian Allah meskipun tampak sedikit.
Rasa syukur itu akan muncul apabila kita senantiasa melihat orang yang keadaannya lebih rendah daripada kita, baik dalam hal kebendaan, kesihatan, rupa, pekerjaan dan pemikiran.
Betapa banyak di dunia ini orang yang kurang beruntung. Rasa syukur itu selain mendatangkan ketenangan jiwa, juga ganjaran daripada Allah.

4. Menjaga silaturahim
Manusia adalah makhluk yang perlu menjalinkan hubungan yang baik dengan manusia lain. Pelbagai keperluan hidup takkan mungkin boleh diraih tanpa adanya bantuan daripada orang lain.
Dalam hadis Rasulullah diperintahkan untuk tetap menjalin silaturahim sekalipun terhadap orang yang melakukan permusuhan kepada kita. Rasulullah bersabda bahawa silaturahim dapat memanjangkan umur dan mendatangkan rezeki.
Hubungan yang baik di dalam keluarga, mahupun dengan tetangga akan menciptakan ketenangan, kedamaian dan kemesraan. Hubungan yang baik itu juga akan meleraikan sifat dengki, buruk sangka, iri hati, besar diri dan sebagainya.

5. Banyak mengucapkan “La hawla wa la quwwata illa billah“
Sumber ketenangan jiwa yang hakiki bersumber daripada Allah. Oleh itu, hendaklah kita selalu menghadirkan Allah dalam segala keadaan, baik dalam keadaan senang ataupun susah.
Kuatnya hubungan kita dengan Allah akan membuatkan jiwa seseorang itu menjadi kuat, tidak mudah goyah. Apabila kita lalai mengingati Allah, maka ia membuka peluang bagi syaitan mempengaruhi fikiran kita.

6. Mengatakan yang haq (benar) sekalipun pahit
Hidup ini harus dijaga agar senantiasa berada di atas jalan kebenaran. Kebenaran harus diperjuangkan.
Pelanggaran terhadap kebenaran akan mendatangkan kegelisahan. Ketenangan jiwa akan tercapai apabila kita tidak melanggar nilai kebenaran.
Sebaliknya, pelanggaran terhadap kebenaran akan berpengaruh terhadap ketenangan jiwa. Lihat saja orang yang kerap melakukan maksiat dalam hidupnya, mereka akan berasa gelisah walaupun nampak senang dan ceria.

7. Tidak ambil peduli terhadap celaan orang lain asalkan yang kita lakukan benar kerana Allah
Salah satu faktor yang membuat jiwa seseorang tidak tenang adalah kerana selalu mengikuti penilaian orang terhadap dirinya.
Seorang akan memiliki pendirian kuat jika berpegang kepada prinsip yang datang daripada Allah.

8. Tidak meminta kepada orang lain
“Tangan di atas (memberi) lebih mulia dari tangan di bawah” adalah hadis Rasulullah yang merangsang setiap mukmin untuk hidup berdikari.
Tidak bergantung dan meminta-minta kepada orang lain kerana orang yang berdikari jiwanya akan kuat dan sikapnya lebih berani dalam menghadapi kehidupan.
Sebaliknya, orang yang selalu meminta-minta menggambarkan jiwa yang lemah.

9. Menjauhi hutang
Dalam sebuah hadis, Rasulullah dengan tegas mengatakan:
“Janganlah engkau jadikan dirimu ketakutan setelah merasai ketenangan!”
Sahabat bertanya: “Bagaimana boleh terjadi seperti itu!”
Sabdanya: “Kerana hutang.”
Begitulah kenyataannya. Orang yang berhutang akan senantiasa dihantui ketakutan kerana dia dikejar-kejar untuk segera membayarnya.
Inilah salah satu faktor yang membuat ramai orang mengalami tekanan jiwa. Rasulullah juga mengatakan:
“Hendaklah kamu jauhi hutang kerana hutang itu menjadi beban fikiran di malam hari dan rasa rendah diri di siang hari.”

10. Selalu berfikir positif
Mengapa seseorang mudah berasa tertekan? Salah satu faktornya kerana dia selalu dibayangi fikiran negatif, selalu mencela dan menyesali kekurangan diri.
Padahal, kita diberikan Allah pelbagai kelebihan. Ubahlah fikiran negatif itu menjadi positif. Ubahlah ungkapan keluh kesah yang membuat muka berkerut, badan lemas, ubahlah dengan ungkapan senang.
Bukankah di sebalik kesulitan dan kegagalan itu ada hikmah yang boleh jadi pengajaran?

Sunday, July 8, 2012

Pengamal Ilmu Hitam Makan Daging Manusia

Adakah anda:

Sekumpulan pemburu ahli sihir mencetuskan ketakutan di kalangan penduduk Papua New Guinea apabila membunuh, memakan daging dan meminum darah mangsa sehingga memaksa pilihan raya ditunda. Kumpulan itu dituduh membunuh tujuh orang, lima lelaki dan dua wanita, yang didakwa mengamalkan ilmu hitam di hutan terpencil di Madang.
Polis berkata, mereka menahan 29 anggota kumpulan itu termasuk remaja lelaki berusia 13 tahun tetapi pemimpinnya masih bebas.

Ia bermula sebagai cubaan mengekang ugutan oleh ahli sihir meminta wang daripada penduduk yang sakit. Namun aktivis anti ahli sihir mula percaya mereka mempunyai kuasa khas mengesan pengamal ilmu hitam itu.

“Ahli sihir sudah tidak dapat dikawal di kampung ini. Ia sesuatu baik satu ketika dulu, tetapi kini menjadi sebaliknya. Mereka membunuh mangsa pertama di tepi jalan raya.

“Mereka mengorek hatinya, memotong otak dan meminum darahnya,” kata aktivis politik kepada The Sydney Morning Herald.

Percaya kepada sihir memang biasa di negara Pasifik itu, yang mempunyai Akta Sihir bertujuan menghalang serangan ke atas penduduk yang dituduh mengamalkan ilmu hitam.

Siri serangan kumpulan pemburu ahli sihir dengan 500 anggota itu mengganggu perjalanan pilihan raya dan memaksa undian sela-ma dua minggu dijadualkan berakhir kelmarin ditangguhkan.

Dakwaan rasuah dan penipuan undi, selain kesukaran mendapatkan kotak undi daripada wilayah terpencil, menambah kepada penangguhan itu.

Polis berkata, penduduk berhampiran ibu pejabat kumpulan berkenaan tidak boleh mengundi kerana bimbangkan keselamatan mereka.

Komander polis, Anthony Wagambie Jr, berkata 12 anggota kumpulan berkenaan melakukan pembunuhan dan semua anggotanya terbabit memakan mangsa. - Agensi

Rupa Makhluk Asing Menyerupai Obor-Obor

Adakah anda:
Rupa makhluk asing menyerupai obor-obor 

LONDON - Tanggapan masyarakat terhadap rupa makhluk asing yang biasanya dilabelkan berwarna hijau sama sekali meleset.

Pakar Satelit Britain, Maggie Aderin-Pocock berkata, rupa makhluk asing adalah seperti obor-obor gergasi dan berwarna oren.


"Ia seperti obor-obor besar, lengkap dengan dermatologi, bentuk seperti bawang dan mempunyai perut berwarna oren," katanya yang merakamkan imej itu melalui kamera satelit.


Katanya, warna oren bertindak sebagai penyamaran, manakala bahagian berbentuk bawang berfungsi sebagai alat apungan.


“Makhluk ini tidak akan hidup di dalam laut, tetapi di atmosfera planet seperti Musytari, di mana ia boleh terapung,” katanya.

Sumber : Sinar Harian 08/07/2012 

P/s : Makhluk asing juga perkara ghaib, mereka juga seperti manusia ada pelbagai jenis kaum dan rupa.  

Saturday, July 7, 2012

Toyol Peliharaan

Adakah anda:



Seorang warga tua di sebuah pekan di Pahang didapati memelihara "seekor" makhluk yang dikatakan toyol.Makhluk yang berukuran kira-kira 15 sentimeter tinggi dan sebesar penumbuk orang dewasa itu berada di dalam botol serbuk minuman bersaiz 980 gram. Badan makhluk itu berwarna kehijau-hijauan dengan matanya merah saga, manakala badannya diselimuti kain hitam serta diikat dengan tali putih.

Pekebun itu pertama kali terserempak makhluk itu di sebuah ladang getah dan menurutnya, Makhluk itu meminta sedikit darah daripadanya kerana makhluk itu hampir mati akibat susuran ilmu terhadap makhluk itu.
Toyol merujuk kepada sejenis makhluk halus dalam kepercayaan Melayu, kemungkinannya dari golongan jin/syaitan, yang dipelihara bagi tujuan mencuri. Toyol ini dikatakan berbentuk kanak-kanak kecil dan turut mempunyai perangai seperti kanak-kanak kecil.

Pemelihara toyol biasanya akan membeli atau memuja untuk mendapatkan toyol. Toyol yang dipelihara, dipercayai secara umum sebagai mempunyai bentuk seorang budak kecil berbogel, dengan mata yang merah dan gigi yang tajam. Kononnya, toyol akan dipelihara dalam sebuah botol kecil dan pemiliknya akan memberikannya makan darahnya sendiri setiap hari/setiap bulan mengambang. Sekiranya gagal, toyol akan menghisap darah ahli keluarga terdekat pemiliknya.
Pengamal ilmu sihir atau ilmu sesat ini adalah satu perbuatan syrik dalam agama Islam. Sekiranya tidak dijaga dengan baik, toyol akan membinasakan ahli keluarga terdekat pemilik toyol. Sekiranya toyol tidak lagi diperlukan, pemilik toyol perlu mendapatkan tuan pengganti, atau menghantar toyol itu balik ketempat ia dibeli, atau ia perlu dibuang, biasanya dihanyutkan dengan acak kedalam sungai.
Terdapat petua yang menyatakan sekiranya sejenis permainan (??? ada sesiapa yang tahu, mungkin sekali ketam), diletakkan hampir dengan wang yang disimpan, toyol akan asyik bermain sehinggakan terlupa mengambil wang. kacang hijau yang diletakkan kedalam kantung juga dikatakan boleh melalaikan toyol.Selain itu, ikan puyu yang dipelihara di dalam akuarium mampu dapat melalaikan toyol dan toyol akan tidak akan berhasrat mengambil wang dari mangsanya.
Toyol juga tidak akan mencuri keseluruhan jumlah wang, tetapi sekadar mengambil sebahagian daripada wang yang tersimpan. Mungkin Kerana kata orang tua-tua yang mengatakan bahawa "budak-budak jangan pegang duit banyak banyak". Pemilik toyol juga perlu memenuhi apa sahaja permintaan toyol peliharaannya, sekiranya gagal, toyol tersebut akan bertindak ganas.

P/s : Syaitan atau Jin mampu mengubah rupa untuk menyesatkan pemelihara toyol menyerupai toyol kecil.

Friday, July 6, 2012

10 Punca Jin Tinggal Serumah

Adakah anda:


1.Tapak rumah ada punca air mata air
Iaitu tapak rumah itu adalah tempat kediaman semulajadi jin ada punca mata air kerana punca mata air adalah tempat kediaman semulajadi jin dan ia boleh dikenali dengan airnya yang sentiasa mengalir, walaupun di musim kemarau.Kalau dibuat kediaman maka jin dari tanah akan memasuki dan tinggal dalam rumah dan tambahan pula jika dibina kediaman biasanya ada jin yang cedera atau terbunuh tanpa sengaja maka pasti akan ada unsur-unsur balas dendam. kalau anda nak buat juga kediaman, maka minta bantuan orang yang pakar kalau mata airnya kering, bererti jin dikawasan itu sudah berpindah. Dan kalau tak kering bererti penempatan itu masih ada, jangan sekali-kali dibina rumah. Itu satu dari sebab utama kenapa banyak bangunan seperti sekolah, kawasan perumahan, bandar-bandar dan sebagainya yang ‘berhantu’ kerana ia di bina di kawasan penempatan jin. Ia bukannya tak boleh kerana di atas muka bumi ini, kita adalah khalifah tapi harus kena caranya, juga jin adalah makhluk Allah SWT seperti kita juga. Kalau punca mata air itu ada masa keringnya, maka ia tidak ada penempatan jin dan tak ada masalah kalau anda mahu mendirikan kediaman.

2. Tapak rumah ada kubur
Biasanya kubur lama tapi kesannya sama saja dengan kubur baru kerana jin suka berkumpul di kawasan kubur, atau di kubur atau di mana tempatnya ada jasad manusia yang di buang (mungkin kerana dibunuh atau kemalangan) Maka kalau kawasan kubur itu nak dibina bangunan maka tulang belulang dalam kubur itu hendaklah dipindahkan terlebih dahulu. Ia adalah sama seperti ada manusia di kubur dalam sesebuah rumah walau apapun sebabnya. Maka tempat itu akan jadi ‘berhantu’, sehinggalah jasad atau tulang-tulang dipindahkan.

3. Tapak rumah bekas tempat pembuangan jin
Iaitu tempat pembuangan jin samada kerana ‘buang ilmu’, ‘buang penyakit gangguan’ atau sebagainya. Contohnya, mungkin sesuatu tempat itu merupakan kawasan hutan yang menjadi tempat pembuangan jin kemudian ia diratakan dan dijadikan kawasan perumahan maka jin itu akan berpindah ke mana saja bangunan atau rumah yang dipilihnya.

4. Dalam rumah ada tangkal sihir
Iaitu dalam rumah ada disimpan tangkal sihir, dan ia boleh jadi dipasang ketika rumah itu baru dibina dengan tujuan menjadi ‘pagar rumah’…Tangkal ini mungkin sesuatu benda yang ditanam, atau mungkin boleh jadi jin ditempatkan pada salah satu tiang rumah, atau digantung dan sebagainya atau tangkal yang baru dipasang dalam rumah setelah sekian lama ia didirikan, walau apa pun tujuannya.
kemudian salah satu lagi iaitu tangkal yang digantung atau dibawa pada badan salah seorang atau lebih, yang tinggal dalam rumah berkenaan. Semua jin yang menjaga sesuatu tangkal biasanya tak akan tinggal lama dalam tangkal malah lebih banyak sebenarnya yang tak tinggal dalam tangkal. Ia akan berkeliaran dalam rumah dan tak mustahil akan mememilih sesiapa saja antara penghuninya menjadi tuan, malah menjadi ‘rumah’nya. Maka rumah itu akan mula ‘berhantu’.

5. Saka yang beranak pinak dalam badan manusia
Iaitu kalau jin yang tinggal dalam badan itu ada jantan dan betina, biasanya ia akan membiak dan tinggal di merata bahagian badan terutamanya bahagian perut dan dada. Kemudian boleh jadi ada antaranya yang keluar dari badan pada masa-masa tertentu. Maka jin-jin yang keluar itu akan menjadi ‘hantu’ yang berkeliaran dalam rumah.

6. Rumah yang banyak maksiat didalamnya
Seperti selalu dipasang muzik-muzik yang tak halal, orang tak sembahyang atau ada gambar-gambar juga patung-patung makhluk bernyawa, percampuran bebas, dan sebagainya yang dibenci Malaikat Rahmat kerana rumah tak dimasuki Malaikat Rahmat, pasti akan menjadi tempat persinggahan atau tempat tinggal jin kafir yang selalu menjadi ‘dalang’ kepada rumah-rumah ‘berhantu’. (patung-patung manusia atau binatang yang menjadi barang permainan kanak-kanak, maka ia tak mengapa tapi dengan dua syarat, iaitu hendaklah dibuat permainan dan jangan sekali-kali disimpan di tempat tinggi, hinggakan seolah-olah ia benda yang mulia). Kemudian rumah-rumah yang menjadi tempat berjudi, dan minum arak, kerana kedua-duanya adalah kegemaran syaitan, dan turut ikut serta di dalamnya. 

7. Rumah yang dibina di tengah-tengah laluan jin
Kerap kali secara tradisinya ada laluan yang menjadi tempat laluan jin sejak lama dahulu, samada memang itu laluannya, atau bagi jin yang datang dari tempat-tempat lain dan di panggil ke satu-satu tempat oleh manusia yang bersahabat dengan mereka. Maka jin akan terus menggunakan laluan itu sebagai laluannya pada masa-masa tertentu. Apabila rumah atau bangunan dibina di tengah laluan itu nescaya jin akan masuk singgah dan biasanya akan buat gangguan didalamnya. Maka jadilah ia rumah ‘berhantu’. kemudian samada ia hanya singgah atau kalau dirasanya sesuai, jin akan turut tinggal di dalamnya. Dan pada kes lain, tak semestinya rumah itu dibina di tengah laluan, malah ada rumah yang cuma berhampiran dengan laluannya menjadi tempat persinggahan dan gangguan terutamanya jika rumah berkenaan ada jin di dalamnya, samada kerana saka, sihir atau sebagainya

8. Rumah yang disihir
Jin dikirim melalui angin atau diletak atau ditanam benda sihir, samada di hadapan, di dalam atau di bawah rumah. Biasanya jin sihir bukan saja akan mengganggu orang yang menjadi sasaran, malah akan tinggal dalam rumah. Kemudian ketika itu siapa saja orang dalam rumah akan terdedah dengan serangan dan sasaran gangguan jin, terutama kanak-kanak, juga orang yang sedang sakit atau lemah semangat. 

9. Mengamalkan ilmu sihir
Tak kira apa pun tujuannya, sihir yang ‘menjadi’ atau berbisa itu adalah kerana  penglibatan jin di dalamnya. Biasanya, kalau seseorang itu belajar sihir atau diturunkan ilmu sihir, maka pulangnya ke rumah, dengan membawa jin baru, mungkin seekor dua, mungkin berduyun-duyun, mana-mana saja pun boleh jadi. Maka jadilah jin itu kawannya di masa jaga dan di masa tidur iaitu jin itu akan tinggal dalam rumah manusia yang ‘mengambilnya’.

Seburuk-buruk pilihan adalah anda membela jin, kemudian jin itu akan terus menurun pada anak cucu keturunan anda sehingga ratusan, malah mungkin ribuan tahun dan mereka menanggung padahnya dari sebab pilihan anda seorang

10. Jin liar ikut pulang
Iaitu biasa terjadi seseorang manusia itu pergi ke mana-mana samada siang apalagi di waktu malam tanpa doa pendinding diri atau persediaan maka ia dilihat mana-mana jin liar yang kemudiannya dengan sesuatu sebab jin itu ikut pulang ke rumah. Tanpa halangan, tanpa tentangan, maka jin itu boleh tinggal terus bersama manusia di dalam rumah-rumah mereka tanpa disedari manusia.

Thursday, July 5, 2012

Doa Elak Santau Pelaris

Adakah anda:
http://4.bp.blogspot.com/-8J-ORG9XzRQ/Tuno9Gq2AgI/AAAAAAAAFPw/FUCfzw_w7_4/s400/image.jpg

Tanpa sedari ramai yang kena santau makanan melalui kedai-kedai makan yg meletak santau pelaris dan ramai juga tidak mengetahui Hantu Peludah (Jin) adalah hantu yang sering digunakan oleh segelintir peniaga untuk memajukan perniagaan.

Baca 7 kali "Bismillah Allazi La Yadhurru"

ketika hendak makan,,boleh pecah bekas makanan yg ada santau tu.


بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

(Bismillahil Lazi La Yadhurru Ma'as Mihi Shai Un Fil Ardhi Wala Fis Sama I Wahuwas Sami Ul Alim)

Ertinya: Dengan Nama Allah yang tidak akan memberi mudarat bersama namaNya sesuatu apa pun di langit dan di bumi , dan dialah yang Maha Mendengar dan Maha Melihat.

Sesiapa yang membaca doa ini apa-apa pun tidak akan dapat memberi mudarat padanya (Sunan Abu Dawud, al-Tirmidhi, IBn Majah dan Musnad Ahmad

Sumber : Ustaz Mohd Zawawi Yusoh

Kisah Seram Ustaz Di Bilik Mayat

Adakah anda:

Kisah ini diceritakan oleh seorang ustaz yang bertugas memandikan mayat orang Islam di hospital.

Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening.

Hanya saya dan seorang penjaga bilik tersebut yang berada dalam bilik berkenaan. Saya membuka dengan hati-hati penutup muka jenazah. Kulitnya putih,badannya kecil dan berusia awal 20-an. Allah Maha Berkuasa.

Tiba-tiba saya lihat muka jenazah itu sedikit demi sedikit bertukar menjadi hitam. Mulanya saya tidak menganggap ia sebagai aneh, namun apabila semakin lama semakin hitam, hati saya mula bertanya-tanya. Saya terus menatap perubahan itu dengan teliti, sambil di hati tidak berhenti-henti membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Detik demi detik berlalu, wajah jenazah semakin hitam.

Selepas lima minit berlalu,barulah ia berhenti bertukar warna. Ketika itu wajah mayat berkenaan tidak lagi putih seperti warna asalnya,tetapi hitam seperti terbakar. Saya keluar dari bilik berkenaan dan duduk termenung memikirkan kejadian aneh yang berlaku itu. Pelbagai pertanyaan timbul di kepala saya; apakah yang sebenarnya telah terjadi? Siapakah pemuda itu? Mengapa wajahnya bertukar hitam? Persoalan demi persoalan muncul di fikiran saya.

Sedang saya termenung tiba-tiba saya dapati ada seorang wanita berjalan menuju ke arah saya. Satu lagi pertanyaan timbul, siapa pula wanita ini yang berjalan seorang diri di bilik mayat pada pukul 4.00 pagi. Semakin lama dia semakin hampir, dan tidak lama kemudian berdiri di hadapan saya. Dia berusia 60-an dan memakai baju kurung.” Ustaz,” kata wanita itu. “Saya dengar anak saya meninggal dunia dan sudah seminggu mayatnya tidak dituntut. Jadi saya nak tengok jenazahnya.” kata wanita berkenaan dengan lembut.
Walaupun hati saya ada sedikit tanda tanya,namun saya membawa juga wanita itu ke tempat jenazah tersebut. Saya tarik laci 313 dan buka kain penutup wajahnya. “Betulkah ini mayat anak mak cik?”tanya saya. “Mak cik rasa betul… tapi kulitnya putih.” “Makcik lihatlah betul-betul.” kata saya. Selepas ditelitinya jenazah berkenaan, wanita itu begitu yakin yang mayat itu adalah anaknya. Saya tutup kembali kain penutup mayat dan menolak kembali lacinya ke dalam dan membawa wanita itu keluar dari bilik mayat.

Tiba di luar saya bertanya kepadanya. “Mak cik, ceritakanlah kepada saya apa sebenarnya yang berlaku sampai wajah anak mak cik bertukar jadi hitam?” tanya saya. Wanita itu tidak mahu menjawab sebaliknya menangis teresak-esak. Saya ulangi pertanyaan tetapi ia masih enggan menjawab. Dia seperti menyembunyikan sesuatu.”Baiklah, kalau mak cik tidak mahu beritahu,saya tak mahu uruskan jenazah anak mak cik ini. ” kata saya untuk menggertaknya. Bila saya berkata demikian, barulah wanita itu membuka mulutnya. Sambil mengesat airmata, dia berkata, “Ustaz, anak saya ni memang baik, patuh dan taat kepada saya. Jika dikejutkan di waktu malam atau pagi supaya buat sesuatu kerja, dia akan bangun dan buat kerja itu tanpa membantah sepatahpun. Dia memang anak yang baik. Tapi…” tambah wanita itu lagi “apabila makcik kejutkan dia untuk bangun sembahyang, Subuh misalnya, dia mengamuk marahkan mak cik. Kejutlah dia, suruhlah dia pergi ke kedai, dalam hujan lebat pun dia akan pergi, tapi kalau dikejutkan supaya bangun sembahyang,anak makcik ini akan terus naik angin. Itulah yang mak cik kesalkan.” kata wanita tersebut. Jawapannya itu memeranjatkan saya.

Teringat saya kepada hadis nabi bahawa barang siapa yang tidak sembahyang, maka akan ditarik cahaya iman dari wajahnya. Mungkin itulah yang berlaku. Wajah pemuda itu bukan sahaja ditarik cahaya keimanannya, malah diaibkan dengan warna yang hitam.Selepas menceritakan perangai anaknya, wanita tersebut meminta diri untuk pulang.Dia berjalan dengan pantas dan hilang dalam persekitaran yang gelap.Kemudian saya pun memandikan, mengapankan dan menyembahyangkannya.

Selesai urusan itu, saya kembali ke rumah semula. Saya perlu balik secepat mungkin kerana perlu bertugas keesokan harinya sebagai imam di Masjid Sultan Sallehuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Selang dua tiga hari kemudian, entah kenapa hati saya begitu tergerak untuk menghubungi waris mayat pemuda tersebut. Melalui nombor telefon yang diberikan oleh Hospital Tengku Ampuan Rahimah, saya hubungi saudara Allahyarham yang agak jauh pertalian persaudaraannya. Selepas memperkenalkan diri, saya berkata, “Encik, kenapa encik biarkan orang tua itu datang ke hospital seorang diri di pagi-pagi hari. Rasanya lebih elok kalau encik dan keluarga encik yang datang sebab encik tinggal di Kuala Lumpur lebih dekat dengan Klang.”

Pertanyaan saya itu menyebabkan dia terkejut, “Orang tua mana pula?” katanya. Saya ceritakan tentang wanita berkenaan, tentang bentuk badannya, wajahnya,tuturannya serta pakaiannya. “Kalau wanita itu yang ustaz katakan, perempuan itu adalah emaknya, tapi…. emaknya dah meninggal lima tahun lalu!” Saya terpaku, tidak tahu apa yang hendak dikatakan lagi. Jadi ‘apakah’ yang datang menemui saya pagi itu? Walau siapa pun wanita itu dalam erti kata sebenarnya, saya yakin ia adalah ‘sesuatu’ yang Allah turunkan untuk memberitahu kita apa yang sebenarnya telah berlaku hingga menyebabkan wajah pemuda berkenaan bertukar hitam. Peristiwa tersebut telah terjadi lebih setahun lalu, tapi masih segar dalam ingatan saya.

Ia mengingatkan saya kepada sebuah hadis nabi, yang bermaksud bahawa jika seseorang itu meninggalkan sembahyang satu waktu dengan sengaja,dia akan ditempatkan di neraka selama 80,000 tahun. Bayangkanlah seksaan yang akan dilalui kerana satu hari di akhirat bersamaan dengan seribu tahun di dunia. Kalau 80,000 tahun? Wallahua’lam

P/s: Semoga dapat dijadikan iktibar kepada kita semua,InsyaAllah

Like & Share with us